onsdag 4 augusti 2010

i mitt badrumsskåp

Ingen har bett om detta men jag tänkte endå ge er en liten redogörelse på vilka produkter jag använder för hår och kropp.
I håret använder jag just nu min sambos "2 in 1" schampo från euroshopper, hittas för ca. 1 euro på närmaste citymarket. Gör håret rent och tjäraluktande. Eftersom mitt hår hänger halvvägs till röven är balsam ett måste.
Mitt favortibalsam heter "VO5" och ger håret en balsamdoft och det blir möjligt att dra en kam/händerna genom det, VO5 får du får 1,50 euro i citymarkets reakorg.
Som duschtvål använder jag för tillfället "2 in 1" schampot från euroshopper, även om "2 in 1" i detta fall står för "schampo och balsam i ett". Doften är fortfarande men det tar bort det värsta av svettlukten från mina armhålor.
Om man inte vill få finnar är det livsviktigt att sköta om sitt ansikte. För att få bort smink och andra orenheter (som steffes dregel etc) använder jag rfsu's intimtvål eftersom det står att den är mild mot huden och desstum doftar luktärt. Man kan med fördel använda den på andra delar av kroppen också.
Att smörja in kroppen efter duschen är härligt och ger en mjuk och följsam hud. I mitt badrumsskåp hittar ni en gammal tatueringssalva som jag smörjer in de delar med mest krokodilhud på.
Som kvinna är det förståss också väldigt att dofta gott. Ett tips om du som jag inte gillar att lukta dyrt, kvinnligt och sexigt är att liksom jag gå till seppäläs barnavdelning och köpa kokosdoftande bodysplash med en rosa elefant på. En alldeles egen sådan blir din för dyra 1,50 eurosar.

Hoppas ni fått många tips och mycket inspiration. Och kom ihåg, ta hand om ditt yttre för annars dör du ensam.

1 kommentar: