fredag 14 augusti 2009

Bibamus, moriendum est

Nu var det dags; Alluballus första offentliga blogg har kommit till! Jag har inte den minsta aning om vad denna blogg kommer innehålla, så vi tar det som det kommer.

Idag är en krapulantisk dag, igen. Efter att ha haft mitt livs underbaraste helg på repltoson har jag och de flesta andra deltagarna inte haft många nyktra dagar. Igår var naturligtvis inget undantag, även om det faktiskt var torsdag.
Allt var egentligen joels fel, det var han som lurade i oss att tordag är en bra dag att dra huvudet fullt på. Jag var tveksam, men bestämde mig tillslut för att det kanske inte var en så dum idé med en liten fylla. Och tur var det! Vilken kväll det blev! Förfesten bestod av pyramidölspel (=döden! det blir alltid någon som spyr eller kålar) och andra spel som jag inte ville vara med i på grund av mina rädsla för att förlora. Pricken över i:et var våra likadana blå och svarta klänningar som Toni och Emma hade fixat, berättar inte hur! Vi var alla överlycliga över våra nya kläningar så vi ansåg att vi var tvugna att visa upp oss. Vi hamnade på ollis (för ovanlighetens skull). Ollis var helt tomt så nära som på bartendrarna micke o dani och ett hånglande par. Kvällen blev helt fantastisk och vi röjde som om det inte fanns någon morgondag, eller ja, som om det inte fanns något som kallas krapula iallafall. Vi sjöng, dansade och hoppade runt som om vi just rymt från ropanäs. Hannes och rasmus dj:ade, micke serverade öl och hemska shottar, vi andra dansade på borden och jag föll ner från ett av dem, som det ska va på ollis! Tillslut blev det självklart efterfest @ slottet, men det var mest micke som var taggad. Vaknade där i morse, men blev utjagad av joel efter att han tvingat mig ett leta i efter en walkie-talkie i femhundra år, lika snäll som vanligt!
Såhär dagen efter kan jag konstatera att joel för en gångs skull hade rätt, torsdag är en fantastiskt bra dag att dra huvudet fullt på!

3 kommentarer: