fredag 28 augusti 2009

this is why im "häilt slut"

Det är fredag och för första gången på gud vet när tar jag det lilla lugna, sitter och göder mig i steffes soffa istället för att dra fisushottar på ollis. Anledning? Jag orkar inte meer! Gulisarna har intagit åa, vilket innebär att jag och Ida fått leka en del eftersom vi är tutorer och är man tutor är det bäst att föregå med gott exempel; full i tid och otid! 
Onsdag var första dagen vi fick se våra lovely gulisar, på scen i auditoriet i åa, bakfulla som få (detdär med att föregå med gott exempel you know..) Våra socpol studerande var ett kul och framåt gäng, dom var fan inte tysta många sekunder, när det handlar om gulisar är det en bra sak. På kvällen blev det halarprovning och samkväm. Vi höll till i aulan eftersom vädret inte riktigt ville vara vår kompis. Det var lite synd, för vi fick skippa en hel del av våra lekar eftersom det fanns viss risk att nån skulle ha slagit huvudet och dött om vi inte skippat dem. Det blev dock riktigt lckat iallfall! Fick höra en hel del pinsamma och roliga historier när vi presenterade oss. Steffe hade spelöga nog att varna alla om hennes usla viinapää redan från början, bra så. Efteråt bar det självklart iväg till ollis, där också peffan höll till. Jag spenderade tiden med att försöka bonda med gulisarna, gick helt okej. Lyckades släpa med en av dem till fontana med hjälp av Nicke. Fontana var riktigt skoj, bondade mer och fick höra att jag är en intressant människa.. konstig med andra ord va? Tidig hemgång på grund av ett par drinkar för mycket. Jag och Nicke hölls på benen, till skillnad från gulisen som nästa dag berättade att han cyklat omkull på hemvägen. Tur han har rutinerade tutorer som kan lära honom allt vi kan.

Nästa dag, torsdag var det dags för stadsrundvandring. Jag och ida hade blivit tilldelade den tråkigaste punkten; gissa halarfärg. Gulisarna var semiduktiga, men dom lär sej. Målgången var ollis, kvällens oslagbara höjdpunkt! Djiises vad kul det var. Karv bondade med gulisarna i en ring på scen. Steffe hängde upponer i taket. Ida och Emma drog vattenjumppa på scen, och fick med hela ollis (nästan)! Jag och Kim tävlade om vem som var mest chef; vi drack tabasco-tequilashot och den som såg mest chill ut vann, dvs jag! wuheey. Dessutom kom jag fram till att jag inte är en människa, jag kan slicka armbågen! Den ni! Kvällen fortsatte med dans och shottrace, sistnämnda var semilyckat, fick koncentrera mig mycket för att stå. Kvällen avslutades med att jag fick släpa hem och bära upp en ännu fullare människa till tredje våningen, medans hans ruumie satt på datorn iställer för att hämta vatten som han lovat. Han sa att han "ändrats sig", doh! Men det gick så bra så iallafall.

Imorgon bär det av till replot. eller jeppis. har lite beslutsångest, får se vem som övertygar mest. later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar