söndag 13 september 2009

Gulis o sånt.

Jag misstänker att denna vecka har varit lika händelserik som alla andra veckor på senaste tiden, men just nu kan jag faktiskt inte komma ihåg något annat än höstens absoluta höjdpunkt; gulisintagningen, som  gick av stapeln i torsdags. Min egen gulis är helt klart mitt bästa minne från förra skolåret så jag var så förbannat taggad när jag fick funktionera som lagledare i år, wuhej! Vi hade planerat en sjulhelvetes kul gulis (anser jag), vi fick 5-6 gulisar på var som vi tvingade på svartaplastpåsar, band ihop dem och målade dem gula i ansiktena. Jag och min lagledarkompis Nora valde ut 6 gulisar som vi hoppades kunna bli det vinnande laget; Calle, Daniel, Sabrina, Anna, Cecilia och Linda, låter som riktiga vinnare tycker jag. Vi bestämde oss för att satsa på gulisen i denhär ordningen: 1. ha kul och bäst fiilis 2. bli fulla 3. vinna, hellst ville vi ju få till alla tre punkterna, men vi gissade att det kanske skulle bli svårt. Vi klarade oss genom punkterna fantastiskt bra; frågesport, finsk tequila, hoppa hage, dricka öl ur tratt, sjunga sånger, danstävling, strippa och göra ett klädstreck och sådana skojiga grejer. Vi hade även som uppgift att få autografer av några utvalada individer, bland annat en pizzabagare och en polis, det gick också som smort. Vi hade införskaffat fantastiska mutor; mat, tobak, snus, godis, öl, sprit och en hånglande gulis.  Därtill hade vi komponerat ihop en verkligt vacker sång och hade ett mycket smickrande lagnamn; norax. Med andra ord, vi hade alla medel för att ta hem vinsten. Tyvärr fuckade vi upp första platsen, vet ännu inte hur det gick till. Vi brydde oss egentligen föga och konstaterade att vi med högsta sannolikhet var det laget som hade haft den roligaste gulisen. Resten av kvällen spenderades på ollis, som var fullpackat. Vi dansade på borden, brottades och betedde oss allmänt svinigt, mycket mer än så minns jag inte. Senare på natten blev det att trösta en pojkkompis som på hemvägen först blivit antastad av en svensk (som inte ens var bög, men på något vis iallafall inte kunde motstå min kompis rumppa)  och sedan blivit knivhotad, passligt fint slut på kvällen för honom.

I helgen har det inte hänt speciellt mycket. Filmkväll @ slottet i fredags. Vi såg "Bolt". Micke och Steffe somande direkt så egentligen var det bara jag och Nicke som såg filmen. När filmen var slut och jag och Steffe skulle gå hem bestämde vi oss för att käka lite nattmat. Gick förbi hesburger, enda stället som har vegeburgare, men skippade eftersom det var en massa ståhej och slagsmål där. Vårt andrahandsalternativ blev mäkken som var befriat från våldsamma människor, däremot fanns det gott om överförfriskade sådana på plats. En flicka kom in utan skor, med klännigen uppe vid midjen så röven hängde ut och med en 0.7:a i handen, way to go!

Lördagen blev en fontanalördag, en nykter sådan på grund av svinigheterna på torsdag och fredagens upptäckt av hur människor beter sig då dom druckit ett par shottar för mycket. Blev en helt lyckad kväll. Sprang mestadels omkring med Kodi och Nicke. Fick även höra en lång historia om hankeiter som hade bettet sig som några rötägg till brats, "jaha du går i åbo akademi, för att du int slapp in till hanken då eller?" hade en person kläckt ur sig. Yeah right, någonsin funderat över att människor har olika drömmar och mål i livet? Det är kanske vad man drömmer om att göra i framtiden som styr ens val av skola och utbildning.. doh! Inget illa om hankeiter, men männsikor som kläcker ur sig som saker ovan, HUVVA! Blev tidig hemgång eftersom jag kände mig sjuk, säkert kultingfeber.

Annars, jag tror det blir att vara nykter nu ett tag. Känner mig något alkoholiserad.
Later!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar