söndag 6 september 2009

vipkväll och behov att bli kidnappad.

Igår var det som jag tidigare berättat vip-fest på fontana. Festen börjades i slottet, för omväxlingsskull. Det var en relativt stor hop med finklätt folk på plats. Hannes och Joel hade däremot dagen till ära klätt sig i deras "I fucking hate tutors"-tskjortor, vi var många som tog åt oss, nooot. Det mest fantastiska på förfesten var att Finland vann en fotbollsmatch, det var något nytt för mig. 
Själva vip-festen började klockan 20. Det serverades någon bubbeldrink och tortillas, gott! Jag hade riktigt kul, drack gratis drinkar och snackade skit. Jag och Rasmus hade dessutom en enastående dansuppvisning för att locka Sara att anmäla sig till en danskurs som jag och Hannes ska gå. Sara gav sig inte men Hannes blev mäkta imponerad. Senare mot kvällen bar det av till ollis. Har inte så mycket att skriva om det egentligen, mest händelselösa olliskvällen på evigheter. Försökte att rädda kvällen med att fly till fontana i sällskap av Nicke. Där hände det inte heller, drack en jägerbattery och blev störd på en bekant som envisades med att be mig gå bort och ge mig skitiga blickar. Det var ju fan inte honom jag ville prata med, utan Nicke som satt brevid honom, doh! Gick tillbaka till ollis. Var grinig och hopplös. Såg till att avsluta kvällen med lite minidrama. Gud, jag tror det är bäst om någon spärrar in mig i en källare ett tag så jag slutar upp med mina skitzofasoner. Om någon antar uppgiften: ge mig något att sysselsätta mig med (putsa skor, lägga pussel.. något), och vegemat, totalt besöksförbud måste råda, tack på förhand!

Imorgon ska jag på detta skolårs första föreläsning. Måste stiga upp okristligt tidigt, men jag ser ändå framemot det. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar