söndag 30 maj 2010

nu är jag arg.

Jag blir nästan aldrig berörd av något som jag inte upplever irl. Jag blir nästan aldrig tårögd av filmer eller böcker, hur verklighetsbaserde de än må vara. Men när aftonbladet pupilcerar sånahär www.aftonbladet.se/nyhter/article7212219.ab artiklar blir jag nästan tråögd av ilska.
Jag får en bild i huvudet av att hon suttit på morgonen och druckit kaffe och tittat ut genom fönstret. Att hon satt och tänkte på att sommaren äntligen börjat och att det skulle vara trevligt att ta in lite av sommaren. Att hon då kom och tänka på liljekonvaljerna hon sett någon dag innan när hon hade gått en liten promenade. Jag tänker mej att hon glatt reser sej upp och ställer kaffekoppen i diskmaskinen och klär sej för att gå till backen och plocka liljekonvaljer att sätta i en liten vas på köksbordet. Jag ser hennes nöjda leende när hon tittar upp mot solen som skiner när hon går mot backen där liljekonvaljerna växer. Senn ser jag hennes förvånade min när någon plötsligt utdelar ett slag mot henne när hon står nedböjd för att greppa tag i en till liljekonvalj till buketten.
Så föreställer jag mej händelseförloppet. Jag blir så helvetes arg. Man kan fan inte ta och slå ihjäl gamla tanter som bara skulle ut och plocka liljekonvaljer att ha i en liten vas på köksbordet.

1 kommentar:

  1. Instämmer. Fy fan... stackars snälla tant!

    SvaraRadera