onsdag 26 maj 2010

om en nyfunnen vän.

Min relativt nyfunna vän Dennis aka mysarn tycker att min blogg är tråkig. Varför? Jo, för att jag inga har skrivit om honom en endaste gång. Nu ska det bli ändring. Här får du ett inlägg tillägnat dej Dennis.
Dennis Karlsson, första gången jag träffade honom var på en holme utanför replot förra villavslutningen. Han bar självklart sin "sku du?"paita och neonfärgad jacka. Det var liksom svårt att inte lägga märke till honom. Vi fann inte varandra riktigt på ön, jag fann istället hans vän Maki. Men tillbaka till Dennis. Sedan dendär kvällen på holmen hälsade han alltid på mej på ollis me ett "Heej älskling, får ja en puuuss?" eller liknande. Det var inte förens ett par månader sedan som jag verkligen upptäckte Dennis. Det var helg och jag festade på ollis, plötsligt fann jag mej ensam gå runt och sakna någon. Jag hade förfestat med olympiagänget och upptäckte att dom var borta. Maki hade gått hem och Dennis var försvunnen. Detta var första gången jag saknade dem. Jag stal Dennis nummer av närmaste människa och skickade iväg ett mess i vilket jag undrade var han höll hus. Jag fick ett svar, "e du kåt?" löd sms:et. Jag fick senare veta att anledningen varför han svarade så var att han inte visste vem som skickade, så han bestämde sej för att det var bäst att ta reda på från början vad människan ville honom.

Senn det meddelandet har jag saknat Dennis många gånger. Jag kan inte påstå att jag känner honom väl, men jag kan påstå att jag fått lära mej en hel del om hans fantastiska man.

Dennis gillar gäddfiske och att jaga fåglar.

Dennis har en förkärlek till ekorrar.

Jag inbillar mej åtminståne att Dennis tycker om kramar.

Dennis anser att jag o Belle ser ut att vara bra i sängen.

Dennis har i sommar en mås som bästa vän.

När Dennis någongång blir rädd för någon som förföljer honom har han en klar strategi över hur han ska överleva. Han ska plocka upp grus från marken och såta det i fejset samtidgt som han skriker och ser psyko ut.

Dennis Karlsson, vilken karl.

Sku du?


3 kommentarer:

  1. axo jag försöker för tillfället hålla tillbaka mina tårar ! kanske det vackraste blogginlägget av den vackraste bloggerskan nånsin!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst e de rörande? hoppas bloggen belv lite mindre slö nu ;)

    SvaraRadera
  3. hahahahahahaha! JA SKU!!! LÄTT!

    SvaraRadera