söndag 14 februari 2010

dagen d

För lite på en timme sedan var det över, den uppskattade, överskattade, älskade och hatade dagen - alla hjärtans dag. Jag är lite tudelad i frågan om alla hjärtans dag är hiss eller diss. Jag giller tanken, men anser att dagen har misstålkats en aning. Jag gillar att visa uppskattning till vänner, respektiven och vem man nu kan tänkas vilja visa uppskattningen till. Men jag tycker att dagen sätter lite väl mycket press på folk. Det ska vara romantisk middagar, rosor och mycket slisk-romantik. Det ger oss som är på tuumis lite ångest. Jag minns att i högstadiet kunde man beställa rosor till de man ville att skulle få en, och så delades de ut den 14:e. Det var jättekul - för de som var populära och fick 30 rosor var. Men för de som inte var speciellt populära blev det antagligen bara att ytterligare bevis på deras utanförskap när de i slutet av dagen fick gå hem utan en endaste ros att ta med sej. Själv var jag varken eller, kom inte hem med världens största fång rosor och inte heller tomhänt.
Blodpumpsdagen blev endå bra i år, thanks to att det finns annat folk som inte dyrkar denna dag. Det blev lite pyssel med kort här hemma, och lite film, mys, porr och arga grannar vid Masa. Mycket bra dag alltså.
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar