måndag 1 februari 2010

drömmen

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut, jag drömde det var fred på jord och alla krig var sluut. Nej det gjorde jag inte. Jag drömde om något helt annat. Jag drömde att jag tillsammans med steffe satt i hovrättsparken och drack varsin någonting (förmodligen öl). Jag satt på en såndär vit bänk och Steffe satt framför mej i gräset. När vi satt där lade jag märke till en kostymklädd man som gick mot vårt håll. Mannen kom fram till oss och satte sej ner brevid mej. Han berättade att han hade sett mej och tyckte att jag borde ha något att sysselsätta mej med medans jag satt där på bänken. Han gav mej ett signerat exemplar av boken han skrivt; "skynda att älska". Jag tror jag fått Alexander Schulman lite på hjärnan efter att ha stått i "baren" på mediespråks middag. Det kan bero på hans otroliga utstrålning. Jag tror föresten jag ska ta och köpa hans bok också, sådär ifall att drömmar betyder något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar