måndag 15 februari 2010

Holy crap.

Min spindeljävel har gått och dött. Jag sprutade just vatten på honom och han rörde sej inte, ett mycket dåligt täcken eftersom det finns två saker han avskyr -när man råkar spruta vatten på honom och när man blåser på honom. Nu rör han sej alltså inte, ett relativt säkert tecken på att han är död. Men jag vågar inte slänga ut honom ännu eftersom spindlar också är helt stilla när de ömsar skinn, då brukar de dock ligga på rygg. Det skulle i och för sej inte vara konstigt om han var död. Redan för ett år sedan när han ännu inte var min bröt han av sej foten, vilket har resulterat i att han inte kan klättra på väggar och tak. Innan han kom till mej åt han inte på 8 månader. Jag satte honom i ett mindre terrarie eftersom det större han varit i hade gått sönder. Han bröt nyligen ett till ben, antagligen eftersom jag insåg att han såg uttråkad ut och satte in en sten som lite ny inredning. På senaste månaden hade han inte fått någon mat eftersom det är oöjligt att skicka larver via posten till djuraffären då det är många minusgrader eftersom de då fryser ihjäl. Så inte vore det konstigt om han gått och dött. Typiskt när jag just köpt mat åt honom som jag slängt ner i terrariet och dessutom letat upp ett gammalt akvarie som jag tänkt förflytta honom till. Shit pomfritt jag tar och hoppas på att han bara ömsar skinn i några dagar till. Senn åker han i råskis. Finns inte riktigt någon möjlighet att begrava honom när jorden ute är frusen.

Usch o blä, jag är nästan lite ledsen. Håller tummarna för ömsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar