onsdag 31 mars 2010

bli ordentlig?

Jag funderar om jag borde ta o bli en lugn och ordentlig brud. Såndär som stiger upp klockan 7 för att hinna med morgonlenkki. Studerar flitigt på dagen, och använder olika färgers tusch för att göra anteckningarna "roligare". Som tränar på kvällarna. Som har fredagsmys och bakar cupcakes till sina kompisar. Som är ute en gång i månaden, endast för att dansa och dricker högst fyra päroncider. Som bloggar om dagens outfit, om zumba och dagens middag. En sådan brud skulle jag kunna tänka mej att vara.
Tyvärr är jag en lat studerande som antecknar med lånad penna på baksidan av ett gammalt papper och dagdrömmer bort största delen av lektionen. Jag snosar i två timmar och stiger upp ish klockan 11, sen. På kvällarna sitter jag på någon väns sofflock, alternativt hinkar lonkero på ollis/fontana/sky. Jag har fredagsmys någon gång i året, med steffe, en 12:a öl och 4 glas whiskey var hör till. Jag har bakat en gång i mitt liv, det sket sej och jag har inga planer på att försöka igen. Jag bloggar om fyllor, bravader och mystiska funderingar. En sådan brud är jag, och kan tänka mej att fortsätta så också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar