måndag 15 mars 2010

saknar att vara en hästtjej

Jag saknar hästarna. Jag saknar ridningen, saknar ridlektioner med gymkhana, dressyr och hoppning, saknar att rida i skogen. Jag saknar att gå ner till hagen och få se min sköthäst komma travande mot mej. Jag saknar lukten av stall. Jag saknar att rykta. Jag saknar känslan efter en riktigt lyckad ridlektion. Jag saknar att sitta i sadelkammaren och putsa träns. Jag saknar att mocka hästskit. Jag saknar att få pyssla om en häst och fläta manen inför en tävling. Jag saknar att rida barbacka i -20. Jag saknar hur fötterna fryser till is i stigbyglarna på vintern. Jag saknar känslan av att vara bra på något, att ha en hobby jag brinner för.
Nedan; Drilla - som doftar mint vid manken.
Donski - en liten primadonna som älskar att bli kliad i pannan.






























Jävla allergi, vik hädan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar