söndag 31 januari 2010

dagen efter

Somliga söndagar (ibland onsdagar, torsdagar, lördagar, eller fredagar) vaknar man upp och känner sej lite ur form. Man stinker rutten abborre i käften, har fortfarande strumpor på, lampan är inte släckt och klockan är två. Minnet av kvällen före har lämnats i något gatuhörn, antagligen där vi mäcken. Sådana dagar inser man att man är en hemsk och äcklig människa. En utittad, utskrattad, missbrukande fjortis. Jag insåg allt detta idag. Men jag fick ingen morkkis. För att kompensera detta har min hjärna satt sej på att istället ge mej ångest över att jag inte har morkkis, även om jag vet att jag är en jävla gris. Så nu sitter jag här, smutsig och äcklig och har ångest över att jag inte ångrar de sista 5 tequilashottarna igår. Och, jag kan ärligt säga att jag kommer dricka många gånger igen.

1 kommentar:

  1. ah nu börjar vi komma nån vart, morkkis e bara slöseri på tid, de e för amatörer.
    och ärlighet...gilla...nått som jag alltid stört mig på, folk som säger aldrig igen, sitter på ett golv och mår dåligt och kan int va ärliga. jag har sagt det en eller två gånger... eller så har jag sagt "aldrig igen, int nå mera" å sedan gett ett stort psykopatiskt leende å sagt "he he, den var dålig, självklart kommer jag gör om det, men int förrän ikvell eller nesta vecko"

    SvaraRadera