måndag 25 januari 2010

nice sis

Idag har jag lekt snäll storasyster och spenderat dagen med att skjutsa min sjuka bror på undersökning och pencillinhämtning. När jag skjutsade hem brodern till sundom visade han mej ad han sysslat med när han legat i sängen och varit febrig. Han hade kikat på en film som pappa hade spelat in med filmkamera. Jag har inte sett någon sådan film någonsin, även om jag har varit medveten om att den finns. Omtumlande var ordet om de 1-2timmarna vi kikade på den. Jag fick många aha-upplevelser och skratt. Bland annat fick jag veta vilken låt pappa spelade för mej när han ville att jag skulle dansa, åtminståne den gången han filmade det - och jag gillade det verkligen.

Och vad var låten min pappa fick mej att dansa till som? jo:
http://www.youtube.com/watch?v=h5EIDK1xUzY

Jag tar det inte personligt. Jag diggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar