torsdag 10 juni 2010

avsky

Vet ni vad jag avskyr? Jag avskyr att läsa aftonbladet när någon ung flicka blivit mördad. Det jag avskyr ännu mer är att läsa aftonbladet några dagar senare när det visat sej att det var en invandrare som mördat flickan och att nazister demonstrerar med en bild på flickan på ett plakat. Jag hatar att läsa bloggar och facebookgrupper där det skrivs att det är sånt invandring medför, att invandrare står för största delen av sådana brott och att alla människor med hjärna borde rösta på sverige demokraterna (eller i finland sannfinländarna). Jag avskyr att människor tar tillfället i akt att värva folk att börja tänka i snäva, förenklade banor.
Jag avskyr fördomar, jag avskyr rasism och jag avskyr att folk argumenterar för dem med förvrängd statistik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar