måndag 28 juni 2010

gammal kärlek rostar aldrig

I mitt liv har det funnits en hel del kändisförälskelser, robinson-robban, farmen-henke, eminem, nick carter m.f. Men, det är som alltid den första (kändis)kärleken som aldrig rostar.

Min första (kändis)kärlek var skådis i en serie. Jag blev väl högst antagligen kär i karaktären och inte skådisen eftersom detta var i mitten eller slutet av 90-talet och jag var högst 7-8 år. Serien visades en vardagskväll i veckan på svt1 och jag satt vid varje avsnitt klistrad framför tv:n. Jag blev så inspirerad av serien att jag till och med började skriva på en bok vid samma namn, det blev dock ine mycket av den boken eftersom jag var cirkus 8 år. Serien hette mitt så kallade liv, och jag var dödskär i karaktären Jordan som spelades av redan då dösnygge Jared Leto.
Enda sedan 90-talet har jag varit förälskad i honom. På årets provinssi fick jag se honom uppträda i 30 seconds to mars. Att stå endast några fåtal meter från honom fick mej att igen bli sådär sjukt fjortisaktigt kändisförälskad. Han kommer med lätthet att vara mitt freecard ifall jag någonsin kommer behöva ett sådant.

Ur mitt så kallade liv: http://www.youtube.com/watch?v=td3fdPT2YIA&feature=related

1 kommentar: