torsdag 24 juni 2010

sjuka värld

Ibland blir saker lite väl konstiga. Just nu pågår ett sådant ibland.
I söndags var jag med bland andra Joel, Kamila och Belle på hullo pullo. När vi avslutat kvällen och var påväg hem uppstod en diskussion om ett sjätte sinne, om att vara synsk, ödet och om sanndrömmar. Vi pratade om att det egentligen inte finns något sådant, utan att det är slumpen och att människor omedvetet registrerar ledtrådar som gör övernaturilga saker som dessa möjliga.
Igår pratade jag med min amerikanske vän Emil om våld i USA jämfört med Finland. Vi pratade om att det är svårare att få tag på vapen här i Finland, särskilt lagigt men också illegalt. Vi pratade också om att man i Finland inte behöver oroa sej över att bli skjuten, här slåss folk med händer och ifall det riktigt urartar tar någon kanske till kniv. Jag konstaterade att jag inte känner en enda som blivit skjuten i vasa och att man nog aldrig behöver oroa sej över något sådant i Finland, och absolut inte i vasa.
Idag kan man i vasabladet läsa att en 21-årig kvinna från vasa dog till följd av en skottlåssning. Denna kvinna är en föredetta klasskompis och stallkompis till mej. Helt förbannat sjukt att folk ska bli skjutna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar