torsdag 15 april 2010

är det galet?

Jag är sprickfärdig. Jag vill springa ut på gatan och skrika till folk hur sjukt snygga dom är. Jag vill springa genom stan och krama varendaste människa jag ser. Senn vill jag springa in i varendaste lägenhet där det bor en vän, kramas och berätta hur fantastiska dom är. Jag vill springa vidare till vörå, nykaabi och vidare upp genom hela landet och krama om varendaste jekel jag känner. Jag vill springa ner igen, genom åbo, tammerfors och hesa, kramas och låta snälla ord strömma ur min mun och sedan därifrån ta båten över till Sverige för att åka genom landet och berätta åt vänner och okända hur bra dom är. Jag vill åka vidare genom europa, stanna till och kramas med de jag känner och med varje människa som ser ut att behöva det. Senn vill jag ta ett flyg till New York, krama om mina söta småkusiner och springa vidare för att kramas och berätta för en människa hur sjukt bra han är. Jag vill åka vidare till världens alla hörn för att berätta för alla som behöver få höra hur bra dom är. Tillslut vill jag springa tillbaka till Finland, till Vasa, till timmermansgatan och in i min lägenhet och förhoppningsvis känna att jag fått utlopp för min sprickfärdighet.

Vårkänslor. Dom skulle kunna få en inlagd för tvångsvård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar