söndag 25 april 2010

Profilbilden.

När jag har tråkit, eller när jag undviker att göra viktigare saker brukar jag ta till min favoritsysselsättning. Jag loggar in på facebook och klickar sedan runt mellan mina vänner och deras vänner. När jag klickat mej till en persons profil går jag egenom alla deras profilbilder. Det låter lite sjukt nu när jag skrivit ner det. Men eftersom jag älskar att analysera och iaktta människor tycker jag det är sjukt intressant att se vilken typ av profilbilder människor valt att lägga upp. Ibland är profilbilden det man bildar ett första intryck på, till exempel när en kompis visar deras barndomsvän från hembyn, ett nytt ragg eller någon de vill para ihop en med. Profilbilden är den bild som breddar synen på någon ny bekant när man skrivit in deras namn för att lägga till dem som vän. Profilbilder är grymt intressanta, genom att se på dem får man en bild av hur människor vill framstå. Profilbilden är som ett varumärke, man väljer om man vill visa sej själv som en snygging, en äventyrare, en smart-guy, en livsnjutare, en hårt arbetande människa, sympatisk djurälskare, you name it.
Jag borde skriva uppsats, men jag fick just en ny vän på facebook..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar