torsdag 22 april 2010

Deeper then usual, but yet not too deep.

Jag brukar ibland sitta och titta på 45+are på stan, på tv eller på kompisars pappor. Inte för att jag vill börja ragga äldre män. Nej, jag sitter och funderar hur det skulle vara om jag hade en sådan pappa som dem. Jag har kommit fram till att ifall man kunde adoptera an pappa så skulle det vara en mörkhårig en som börjat få gråa hår. En lite småmullig men endå relativt aktiv en. En som åker ut till villan och fiskar på sommaren. En som kallar sej grillmästare och som tror sej laga mycke bättre marinad själv än vad som finns på färdiga biffar från butiken. Han skulle se ut och vara lite som Ernst, han sommartorpet-Ernst. En sånn vill jag ha.
Visst visst, jag har en styvpappa, men han är ju just det, en styvpappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar