måndag 12 oktober 2009

Jag är en ford.

För ett par dagar sedan när jag och my dear friend Jollibolli var påväg gåendes till skolan/sussus och spela pirdron gick det en tjej med väldigt snygga spiror framför. Vi funderade om hon hade fuskat till sig dem latexleggingsen och de höga heelsen som hon bar eller om hon heltenkelt var begåvad med vackra ben. Kärringen försvann och Joel blev besviken så jag erbjöd mej att gå framför honom så han kunde beundra mina spiror istället, även om de inte var riktigt lika "pimpade" som hennes i mina urtvättade jeans och wannabe-converse. Joel uppskattade inte riktigt min snälla gest och besvarade min kommentar om pimpade spiror med "hon e liksom som en porsche.. o du e som en Ford, man pimpar int en ford!" När jag funderat ett tag beslöt jag mig för att Joel är en Lada. Här följer min tolkning av hur man ska tolka dessa jämförelser.














Ford är inte en speciellt prestigefylld bil att ha i sin ägo. Däremot är den pålitilig i alla lägen, billig i drift, lagom söta och därför en mycket folkkär bil.

















Porsche är den prestigefyllda bilen som Forden inte är. En Porsche är snygg, sexig och snabb, att köra en porsche ger en rejäl adrenalinkick. Porschen är något som de flesta drömmer om, om man har tur kanske man får provköra en, de som har en porsche är ofta rika äldre män, rika lyckade yngre män och män med mycket skulder. Porschen är dock ingen vidare investering inför framtiden, utan mest ett objekt att visa upp.

















Lada är en något ökänd bil, den anses vara opålitilig och absolut inte eftersträvansvärd. En Lada är ingen fröjd för ögat och lämnas ofta i ett bedrövligt skick. Ladan är en bil som mest blir körd av gamla gubbar (men även av småpojkar på "lindor") och imponerar endast på småtjejer som ännu inte sett bättre.

2 kommentarer:

  1. Hahahah!! Det här var fruktansvärt bra, genialt till och med!
    Go Alexandra! :D

    SvaraRadera
  2. Hurdana bilar äger tjejerna då? Varför är det bara rika män, unga män och skuldsatta män som får köra porchen. Är kvinnorna mjukare till sinnet och kör gamla söta ford? O Ladorna är bra, jag har hört att de är de pålitligaste bilarna då det är riktigt riktigt kallt ute. Är det för deras värme de sprider runtomkring sig, eller är dom annors bara så kalla att dom inte märker skillnaden på temperaturen?

    Bra inlägg förrästen ;)

    SvaraRadera