torsdag 22 oktober 2009

Unhappy endings

Jag ogillar verkligen filmer med dåliga slut. Skräckfilmer har nästan alltid dåliga slut, dessutom är de hemska under hela speltiden. Draman är den andra kategorin som ibland slutar olyckligt. Om jag skulle få bestämma skulle alla hemska, äckliga, skrämmande, ofräscha, groteska skräckfilmer förbjudas helt och alla draman med olyckliga slut skulle förstöras. Ikväll vid Stefunie såg vi på en film som passar in i sistnämnda kategori, "Crossing over" tror jag den hette. Filmen var skitbra men slutade sedan semi-skit. När detta händer så lämnar ju dendär dåliga känslan kvar i kroppen och man går runt med ofiilis resten av dagen, huvva. De andra brudarna tyckte att sådana slut återspeglar verkligheten, att livet inte har några lyckliga slut. Jag vägrar tro något så pessimistiskt, och tycker därför att sluten i sagorna, "..och så levde dom lyckliga i alla sina dar", är mycket mysigare och någorlunda verklighetstrogna. Japp japp! Naiv, jag? No way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar