söndag 29 november 2009

Glöggrunda och feelisbuss

Helgen har varit delvis super, all thanks to glöggrundan som var skitkul. Tack så mycket Hannes för att du kirrade buss och lurade med oss. Vi åkte ner med "feelisbussen" som verkligen levde upp till namnet. Skitkul hade vi, sjöng snapsvisor och härjade allmänt. Jag, Annica, Emma och Kodi delade hotellrum i åbo, även Lasse var med på ett hörn. Vi förfestade först där, senn i Palles o co.s rum. Vi rumskompisar stack sedan iväg på mera förfest, till Hannes kompis Jäde. Där fanns massa bekanta, men vi hann bara vara där någon minut innan vi drog iväg till nästa ställe. Nästa ställe hade fått veta att ca 10 personer skulle komma, vi var väl närmare 20-30 stycken. Ingen grät, de som bodde där tyckte till och med att det var kul att vi kom. Herregud, hur schyssta kan människor egentligen vara? Jättekul förfest, snackade skit, spelade underliga spel och dansade fusku till Michael Jacksson med Hannes. Efter 12ish drog vi vidare till glöggrundan. Jag hade inte den blekaste aning om vad glöggrundan egentligen var. Men man hade tydligen med sig egen mugg och gick omkring på en gatstump där föreningar sålde spetsad glögg. Mycket bra var det, träffade bekanta vart man än vände sig. Det var så bra att mittiallt hade tre timmar gått, och de vanliga krogarna hade börjat stänga. Jag och Emma bestämde oss för att sticka iväg på efterfest med Krischan, Ronny o co. Efterfesten var ikke någon efterfest, folk låg lite överallt och klagade på att dom var trötta. Vi stack på nattmat. Nattmat är svårt att hitta i åbo på glöggrundan på grund av alla okristligt långa köer. Jag snubblade på vägen, föll raklång på torget. Vi träffade några typer som ville att vi skulle gissa varifrån vi kom, när vi stog och pratade med dem kände jag någon trycka sig upp mot mig - den äckligaste lilla människan jag någonsin sett stönade i mitt öra och passade på att slicka i det samtidigt, jag tänkte dö när jag vände mig om och såg honom - hade jag varit ensam hade jag dött på fläcken av förskräckelse. Jag sprang, och Emma och Annica efter mig. Efter denna insident mellanlandade vi på Palles o co:s hotellrum innan vi gick till vårt och somnade.
Nästa dag var det rise and shine redan klockan 11, vi skulle ut ur hotellrummet till 12. Vi städade, fräschade upp oss och sedan dödade jag och Emma timmarna tills bussen gick på stan. Bussen tillbaka var inte lika feelis, på grund av att krabbisnivån var hög och antalet sovande stort - till en början. Det blev nog feelisbuss tillslut. Snapsvisor igen, masa vid micken alltför ofta, en viss galning höll en snopptävling, som han sedan meddelade hela svenskfinland om i dirketsänd radioX3M. Anledningen till att vi hade X3M på tråden var att Thomas vann en dikttävling dom hade - najs där. När vi väl kom fram till Vasa kändes det sorgligt, men ack så skönt. Det bar självklart av till ollis, men det är en annan historia, som knappast kommer att berättas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar