tisdag 10 november 2009

Service och tjänster

Jag kan inte röra mig. Misstänker att jag tog ut lite väl mycket ilska på bodypumpen igår, eller att jag överdrev vikterna en aning när det kom till rygg- och benträning. Men jag gillar faktiskt träningsvärk, det är då det värker i musklerna som man vet att man faktiskt tränat tillräckligt hårt. Machot värre.
Nyaste nytt just nu i mitt liv handlar om min dator. Min dator har varit på service i 3 månader, vilket jag nämnt ett antal gånger. Som sagt har jag fått tillbaka den för några dagar senn, men den funkade inte. Nu har det kommit fram att datorjävlen aldrig blivit servad. Den var i helsingfors 3 månader utan att någon så mycket som petade på den. Så nu frågar jag: "vad i helvete är det för jävla inkompetenta idioter dom har anställt?!". Man kan fan inte ha en dator på service i 3 månader och påstå att det beror på att man väntar på delar från USA, skicka tillbaka datorn med en lapp där det står vad som är bytt och fixat när man fan inte har gjort någonting åt den! Som tur vad har jag bestämd och agressiv kvinna till mamma. Hon hotade med konsumentombudsman och artikel i Vasabladet. Resultatet blev att jag nu är 670 euro rikare och en dator fattigare, därmed har jag tjänat 110 euro på datorn. Så jag förlåter dom inkompetenta idioterna - för denhär gången.
Ikväll ska jag umgås med Mickepicke. Hna är ledig första tisdagen på evighter och ska antagligen vara stupfull ikväll. Micke har bestämt sig för att jag ska agera testkanin ikväll. Slottsvinet är klart och jag ska få bli den första som smakar på slottsvin-sprite-blanding. Det gör jag med glädje, eftersom Micke igår var tvungen att smaka på min kylarvätska, mums. Tjänster och gentjänster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar