söndag 8 november 2009

to the 90's and back

I helgen har jag varit ovanligt snygg. Rasmus och Hannes hade ställt till med 90-talskväll på Ollis. När Rasmus och Hannes ordnar 90-talskväll innebär det mer än att musiken som spelas var pop för mer än tio år senn, man skulle självklart klä ut sig. Dom två dj:na hade verkligen satsat, aldrig förut har dom sett så förfärliga ut. Själv försökte jag se 90-talsgrungeig ut, lyckades helt bra. Jag stal även någons glasögon som kararna hade inhandlat på loppis - det satte verkligen pricken över i:et! Fick en vacker kommentar när jag kom till ollis: "Hej! Vad ful du är ida!" Tack för den, haha. Jag fick även höra av en portsare att jag hade varit mer än obeskrivligt full i onsdags. Men så kan det gå då man festar som en viking. Misstänker att renpiss-flugsvamps-drinkarna hade ungefär samma effekt på dem som tequilan har på mig. Anyhow, kvällen var verkligen succé! Hur skönt som hällst att få återuppleva knattediscona, men i ett lulligt tillstånd. Folket tyckte likadant, efter vad det såg ut på dansgolvet. Hoppas på många fler temakvällar framöver.
Idag är det farsdag och styvfarsan hade ställt till med kalas. Det var riktigt trevligt, speceillt eftersom Nathanlie var med. Nathalie är styvsyrrans dotter och bara några månader gammal. Jag är egentligen något fan av bebisar - men jag måste erkänna att Nathalie är jevligt söt nu när hon börjat skratta. Söndag är ju även danskursagen för mig och Hannes (hur många gånger har jag egentligen nämnt honom nu?). Idag var sista kurstillfället för fusku. Fuck jag som älskar fusku så mycket. Jag tror jag aldrig har gjort något så roligt i nyktert tillstånd förut. Rumba nästa, blir säkert också mycket lyckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar