onsdag 25 november 2009

Knogjärn och packman.

Ollistisdag blev det igår. Hade tänkt stanna hemma och vara ordentlig men jag blev tillslut utlurad av Matilda. När jag anlände till ollis var det nästan folktomt, en ovanlig syn på en ollistisdag. Vi satte oss ner och käkade popcorn för att invänta mer folk. Folket kom tillslut, eller det vill säga fler bekanta som äntligen släpat sig ut eftersom fotbollsmatchen var slut. Jag bildade knogjärn av ett sugrör, Matilda bildade ett hjärta av sitt, I guess it's easy to see who's on the dark side. Mitt knogjärn blev dessutom misstolkat till ett kvinnligt könsorgan och Matildas hjärta till pacman. Stora diskussioner uppstod om vad vi egentligen försökt göra för konstverk. Jag träffade även min privata superhero på ollis, fyfan så nervös jag var över att tvingas prata engelska igen. Turligt nog var en av de första saker han sa "your English have gone to shit". Thank you thank youre far to kind, nu blev jag absolut mycket mera bekväm. Jag lyckades annars hålla mig nykter hela kvällen, med tanke på att jag endå ska ut ikväll. Kvällen slutade i min bil med tre galningar som stred om vi skulle lyssna på nordman eller highway to hell. Jag skjutsade galningarna via en pizzeria, Joel passade på att hoppa i en vattenpöl och blöta ner mig. På pizzerian fördrev vi tiden med leken "gissa om joel ljuger". Vi gissade rätt, varje gång. Han ska numera aldrig försöka sig på att ljuga igen. Nu ska jag försöka skriva uppsatser och senn tagga för kvällen. Later.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar