söndag 1 november 2009

Halloween

I know myself too well. Som jag trodde släpade jag tillslut upp mitt krapulantiska arsle ur soffan för att förbereda mig för en utekväll - man kan ju inte missa halloween! Eftersom jag inte hade tänkt på att alla butiker har stängt på halloween så fick jag kirra ihop en outfit av det jag redan hade, så jag slängde på lite svarta kläder och massvis med nitar, tuperade upp håret och sminkade mig en hel del - vips så var jag en hårdrockare. Kvällen började vid Omppu som hade förfest. Där fanns många människor som dagen till ära var lite extra snygga, eller fula. Omppu hade vita linser, man klarade fan inte av att se honom i ögonen. När vi steg in fanns en mystisk engelsktalande gubbe i köket, jag funderade om det kunde vara Omppus släkting. När jag tillslut tagit mej mod till att fråga visade det sig att han var en pizzabagare som Rabbe släpat dit för att vi skulle få nybakade pizzor. Hur kommer man på sånt? och hur lyckas man? Well, uppskattat var det och den mystiska gubben var riktigt trevlig.
När det blev krogdags var kön okristligt lång så det blev fontana (tackar gud för guldkort!). Fontana var riktigt kul, sprang mest runt och letade efter folk och hittade nytt folk på vägen. Mot småtimmarna stack jag och Sara till Ollis. Sådär halvbra beslut. Min bror var överförfriskad, minst sagt. Jag var inte en speciellt stolt storasyster, snarare en flyförbannad syster. Drama och pinsamheter. Såg till att ungen blev skjutsad långt bort från ollis och röjde sedan till stängning.
Kvällen slutade i Mickes soffa som vi tryckt ihop med Mickes säng. Där extremespoonade vi fem stycken, myspysigt värre; en catwoman, en milityp, en prinsessa, en städtant och en hårdrockare - fantastisk kombination.
Ikväll blir det Fusku med Hannes - I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar